Sustainable Looks at the Met Gala 2023 [Tampilan yang Berkelanjutan di Met Gala 2023]

Nicole Kidman


Nicole Kidman re-wore the gown which she wore in 2004. She had worn in the Chanel N°5  commercial directed by Baz Luhrmann. Kidman said during the carpet interview  "If you take care of them and love them, they are timeless. [I mean], to be able to wear the same thing 20 years later and it still holds — there’s whimsy to it, and it’s light as a feather and unbelievably comfortable, it’s all handmade. It’s couture.”

Nicole Kidman kembali mengenakan gaun yang ia kenakan pada tahun 2004. Ia mengenakannya dalam iklan Chanel N°5 yang disutradarai oleh Baz Luhrmann. Kidman mengatakan selama wawancara karpet "Jika Anda merawat mereka dan mencintai mereka, mereka abadi. [maksud saya], untuk dapat memakai hal yang sama 20 tahun kemudian dan masih bagus - ada hal yang berbeda untuk ini, dan ini ringan seperti bulu dan ternyata sangat nyaman, semuanya ini buatan tangan. Ini couture.

Margot Robbie

Margot Robbie Met Gala 2023

Margot Robbie wore the iconic black one-shoulder gown remake of Cindy Crawford on the runway of Chanel's Spring 1993 Haute Couture collection. Robbie said to Vogue about the inspiration “This dress was worn by Cindy Crawford in 1993. They remade it for me, and it’s obviously a Karl design and I feel great in it.”

Margot Robbie mengenakan gaun one-shoulder hitam yang dibuat ulang dari koleksi Cindy Crawford  runway Chanel's Spring 1993 Haute Couture. Robbie berkata Mode tentang inspirasi "Gaun ini dikenakan oleh Cindy Crawford pada tahun 1993. Mereka membuatnya ulang untuk saya, dan itu jelas merupakan desain Karl dan saya merasa hebat memakainya."

Dua Lipa


Dua Lipa wore a vintage gown from Chanel’s autumn/winter 1992 couture show. The dress was originally worn on the runway by Claudia Schiffer. 

Dua Lipa mengenakan gaun vintage dari acara couture musim gugur/musim dingin 1992 milik Chanel. Gaun itu awalnya dikenakan di landasan oleh Claudia Schiffer.


© 2023 Do Sustainable Fashion